هدف و مخاطب‌های درس‌خوانی پارتیزانی؛ ویرایش یک

رویکرد درس‌خوانی پارتزانی به کنکور ارشد و حتی کنکور ارشد مدیریت محدود نیست. هر چند در مثال‌ها؛ بیشتر به حوزه ارشد مدیریت توجه کرده است. اما درباره مفاهیمی صحبت می‌کند که نه تنها برای دیگر رشته‌های کنکور ارشد، که برای تمامی آزمون‌هایی مفید است که «پاسخ‌گزین» خطاب می‌شوند و داوطلبان را محدود به انتخاب یک پاسخ از میان چند گزینه‌ مشخص می‌کنند.

هدف

وب‌سایت ارشدباز به عنوان مرجع اصلی رویکرد درس‌خوانی پارتیزانی؛ تا اطلاع ثانوی بر حوزه ارشد مدیریت با پوشش گرایش‌های فناوری اطلاعات، بازرگانی، صنعتی، تکنولوژی و کارآفرینی متمرکز خواهد بود و هدف درس‌خوانی پارتیزانی را این‌گونه تعریف کرده است:

هدف اصلی توسعه درس‌خوانی پارتیزانی؛ کمک به داوطلبان آزمون ارشد برای درک، طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های درسی بهینه؛ و تمهید فرصت برای افزایش بهره‌وری فعالیت درس‌خوانی است.

مخاطبان

درس‌خوانی پارتیزانی؛ رویکرد تازه و منحصربفردی نیست و سال‌هاست که در گوشه و کنار دنیا به شکل‌ها و نام‌های گوناگون استفاده می‌شود. رویکرد درس‌خوانی پارتیزانی همانند بیشتر شیوه‌های درس‌خوانی (اعم از کلاسیک و نئوکلاسیک) فرایندگراست و تلاش می‌کند کارایی برنامه درسی را بهتر کند و در حالت کمینه درباره سه حوزه‌ اصلی زیر صحبت می‌کنند:

  • چرا باید بخوانم؟
  • چه چیزی را باید بخوانم؟
  • چگونه باید بخوانم؟

وجه تمایز رویکرد درس‌خوانی پارتیزانی با دیگر مدل‌های درس‌خوانی، در میزان توجه و اهمیتی است که برای ویژگی‌های فردی درس‌خوان و چگونگی سنجش وضعیت علمی و مهارت‌ها قائل شده است. از این رو؛ رویکرد درس‌خوانی پارتیزانی؛ بیشتر نتیجه‌گراست و فرایندی را مطلوب می‌داند که به نتیجه‌ای بارز ختم شود!

درس‌خوانی پارتیزانی به طور ویژه برای داوطلبانی طراحی شده است که می‌خواهند و می‌توانند روش و منش زندگی‌شان را نه فقط در حوزه درس‌خوانی که به طور کلی تغییر دهند. به بیان دیگر؛ رویکرد درس‌خوانی پارتیزانی تمام جنبه‌های زندگی داوطلب را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. درس‌خوان پارتیزانی باید واجد ویژگی‌های زیر باشد:

  • یادگیری مستمر
  • صرف منابع برای نتیجه‌‌های ارزشمند
  • انعطاف‌پذیری
  • خودتنظیمی و خودسازمان‌دهی
  • مخاطره‌پذیری

به صراحت می‌گویم که در صورت فقدان این ویژگی‌ها از خیر درس‌خوانی پارتیزانی بگذرید که به صرفه و صلاح‌تان نخواهد بود. رویکرد درس‌خوانی پارتیزانی مبتنی بر تجربه‌ها، ویژگی‌ها و علاقه‌های شخصی تدوین شده است و بسیار فردمحور و نتیجه‌گراست و برای بیشتر داوطلبان کنکور ارشد قابل استفاده نیست. مدل‌های کلاسیک و نئوکلاسیک؛ گزینه‌های بهتری برای داوطلبان هستند.

1 نفر درباره «هدف و مخاطب‌های درس‌خوانی پارتیزانی؛ ویرایش یک» صحبت کرده‌اند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *